Wednesday, February 4, 2009

Daily Mail 1960

Daily Mail 21 Dec 1960

Front page news...

A few days after David was found, a story about him was published in the Daily Mail, a national newspaper in the UK. Even though the paper was read by millions of people and the story about David was on the front page, no-one ever came forward to claim him as their own.

David was completely unaware that the Daily Mail had tried to help him until some 30 years later. The British law that controls adopted children's access to records about themselves changed and David requested his adoption records from the local council in the hope that they might reveal some clue to his identity.

To his amazement, two vital documents were tucked inside the folder of social workers' notes. One of these was the police report filed by the WPC who rescued David. The other was this newspaper cutting. It wasn't until David paid a visit to the Newspaper Library in Colindale, London that he discovered that the cutting was from the Daily Mail and had been published as a front page story on Wednesday 21 December 1960.

The article read:

The Rainbow Baby left in hall
Do you know the Rainbow Baby? His picture was issued by Scotland Yard last night. The four-day-old boy was abandoned in a second-floor hallway at West Heath Court, North End Road, Golders Green last Thursday. He was dressed in a white candlewick shawl, lined with green, with a yellow bear embroidered on it, and a pink cardigan with a blue Fair Isle pattern. Over him had been laid a blue flannelette blanket decorated with a pink and black lamb.

Daily Mail 21 Dec 1960

No comments:

Post a Comment